Saluda de la regidora de Hisenda

A totes les veïnes i veïns del nostre poble

Compromís aposta per una economia de qualitat amb un model de desenvolupament sostenible que estiga al servei de la gent, sobretot d’aquella més necessitada. Cal variar moltes de les pautes establides per tal d’afrontar les carències de moltes famílies i fer, en general, una gestió econòmica municipal més real i justa. Des del Grup Municipal de Compromís hem assumit la responsabilitat, dins de la nostra tasca d’equip de govern a l’Ajuntament, d’estar al front d’una de les regidories amb més pes per la seua complexitat, ja que es l`àrea que coordina totes les partides pressupostaries i supervisa els contractes de tots els serveis.

Uns del pilars bàsics del nostre programa electoral era i continua sent, l’existència al govern Municipal d’una gestió transparent, eficaç i eficient. Per esta raó, es fonamental que els pressupostos siguen participatius, es publiquen en la pàgina Web de l’Ajuntament i estiguen disponibles per a la ciutadania com un primer pas cap a  la  transparència. En el moment administratiu pertinent, es convocarà a la ciutadania per a informar i demanar opinió sobre la distribució i adequació de les partides pressupostaries.

Perquè estem treballant al servei de les persones, estudiarem la forma d’aplicar mesures per a que reflecteixen una reducció dels impostos i tasses pels serveis que es presten des de l’Ajuntament.Portem des del 13 de juny com a membre de l’equip de govern i ja hem pres les primeres mesures al respecte.En el primer ple ordinari de juliol de 2015, derogarem l’ordenança fiscal sobre l’obligatorietat del pagament per a sol·licitar documents administratius, com són l’empadronament i el certificat d’empadronament etc. Estes tasses es varen implantar en octubre de 2011 pel PP que governava en aquell temps. Des d’esta Regidoria junt a l’equip de govern, considerem abusiu este pagament, ja que principalment afecta a les persones més desfavorides econòmicament, per ser uns documents necessaris per a qualsevol tràmit educatiu, d’ajudes socials, etc.

També s’està estudiant la forma d’aplicar la suspensió del pagament de la plusvàlua per a les persones que han sigut desnonades del seu habitatge.

D’altra banda, totes i tots sabem que la revisió cadastral es va efectuar en 2008 i es va aplicar en el rebut de l’any 2009, quan patíem l’ampolla immobiliària. Des de l’any 2013 i des de Compromís estem reclamant que es practicarà una revisió a la baixa del valor cadastral, i ara ho hem aconseguit. En el rebut de l’IBI de l’any 2016 veurem com ha baixat en un 20% este valor i continuarem reclamant que es revise quantes vegades siguen necessàries per adequar-lo als valors actuals immobiliaris.

Hores d’ara, també estem treballant per posar les mesures adequades per tal d’agilitzar l’atenció ciutadana.

Si voleu contactar amb la Regidora d’esta àrea, ho podeu fer tots els matins al despatx del Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament i/o per la vesprada mitjançant cita prèvia, a través del correu electrònic hacienda@benetusser.net, deixant les vostres dades de contacte en el mostrador d’informació per a poder contactar amb vosaltres o per contacte al tel. 673 69 18 02.

Des d’este escrit vos expresse el meu agraïment i pose esta Regidoria al servei de tot el poble. A més a més aprofite l’avinentesa per a expressar-vos la més sincera de les consideracions i recordeu: de baix cap a dalt assumirem la vostra veu.

 

Reme Navarro Alapont

Regidora d’Hisenda